A 59 Drongelens Kanaal

In combinatie met ons zusterbedrijf Rasenberg Wegenbouw voert Colijn Aannemersbedrijf de opdracht “Het ontwerpen en uitvoeren van Vervangen kunstwerken A59 ter hoogte van het Drongelens kanaal” uit. De combinatie Colijn/Rasenberg wordt hierbij ondersteund door andere zusterbedrijven als Strukton, van Rens Mobiliteit en Molhoek.

De brug over het Drongelens Kanaal en het viaduct over de Hoogeindse Rondweg bij Waalwijk zijn aan vervanging toe. Dat komt omdat er de afgelopen decennia steeds meer verkeer over de A59 is gaan rijden. Rijkswaterstaat laat daarom een nieuwe brug bouwen over het Drongelens Kanaal en een viaduct over de Hoogeindse Rondweg bij Waalwijk. Ook wordt de bestaande weg verlengd zodat er een ecologische verbindingszone kan worden gerealiseerd. Deze aanpassingen leiden tot:

Om het verkeer om te leiden en de hinder voor het verkeer op de A59 tijdens de werkzaamheden zoveel mogelijk te beperken wordt een tijdelijke wegomleiding aan de zuidzijde van de A59 gelegd. Hierbij blijft de aansluiting Waalwijk-Oost beschikbaar. De maximumsnelheid op de tijdelijk wegomleiding is 70 km/u net als in de huidige situatie.

De nieuwe brug en het nieuwe viaduct worden breder en langer. Hierdoor kan de maximumsnelheid na afronding van de werkzaamheden omhoog naar 100 km/u. Vanwege de verhoging van de maximumsnelheid moet op de rijbaan richting Breda de invoegstrook van de aansluiting Drunen-West en de uitvoegstrook van de aansluiting Waalwijk-Oost worden verlengd. Deze aansluiting worden, vanwege de beperkt beschikbare ruimte, door middel van een weefvak op elkaar aangesloten.

GPP 2020 Procurement for a low-carbon economy, Project Drongelens Kanaal Rijkswaterstaat, The Netherlands
RWS Document CO2 reductie_Pagina_1

 

 

 

 

Verdere informatie over het project kunt u vinden door op onderstaande link te klikken.

http://www.rasenberginfra.nl/projecten/a59-drongelens-kanaal/